Verlang niet naar steeds belangrijkere taken, maar wees ook tevreden met eenvoudige taken. Hij vertelt hun wat Hij van hen vraagt. Zo kan dus niemand bij God over zichzelf opscheppen. Humilhai-vos perante o Senhor, e ele vos exaltará. Zo is het! Amém! ¿Quién es sabio y entendido entre ustedes? Ya se te ha dicho lo que de ti espera el S. Vrouwen, erken het gezag van uw man, zoals past bij uw verbondenheid met de Heer. Que su belleza sea más bien la incorruptible, la que procede de lo íntimo del corazón y consiste en un espíritu suave y apacible. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen, maar dien elkaar in liefde. Laat hij het daadwerkelijk bewijzen door een onberispelijk leven en door wijze zachtmoedigheid. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht. 10. Dan zal Ik zorgen dat het weer goed gaat met hun land. Wie van u kan wijs en verstandig genoemd worden? Versículos de la Biblia sobre la Humildad - Siempre humildes y amables, pacientes, tolerantes unos con otros en amor… No hagan nada por egoísmo o vanidad; más bien, con humildad consideren… Con el orgullo viene el oprobio; con la humildad, la sabiduría… Humíllense delante del Señor, y él los exaltará… El altivo será humillado, pero el humilde será enaltecido… Carguen con mi yugo y aprendan de mí, pues yo soy apacible y humilde de corazón, y encontrarán descanso para su alma. Amen. Als je je te veel verbeeldt, loopt het slecht met je af. Daarom is het wijs om bescheiden te zijn… Wees één met elkaar. -La inseguridad es un signo de humildad y la humildad es simplemente la habilidad o la voluntad de aprender.-Charlie Sheen.-Si el dolor no lleva a la humildad, se ha malgastado el sufrimiento.-Katerina Stoykova Klemer.-Intenta tragarte de vez en cuando tu orgullo, no engorda.-Autor desconocido. El que es más insignificante entre todos ustedes, ése es el más importante. Otras frases para leer: Frases del Bob Marley. Revesti-vos, pois, como eleitos de Deus, santos e amados, de entranhas de misericórdia, de benignidade, humildade, mansidão, longanimidade. Maar bescheiden mensen zullen worden geprezen. Wees eensgezind; wees niet hoogmoedig, maar zet uzelf aan tot bescheidenheid. 19 La humildad es la piedra angular para construir quien quieres ser en un futuro, no la desperdicies y construye sobre ella, no encontrarás cimiento más resistente para tu porvenir. Un Mensaje sobre la Humildad del Hno. Uw schoonheid moet niet gelegen zijn in uiterlijkheden, zoals kunstig gevlochten haar, gouden sieraden of elegante kleding, maar in wat verborgen ligt in uw hart, in een zacht en stil gemoed. Wees vooral vol liefde. Trotse mensen worden uiteindelijk vernederd. Trinity Missions. Versículos de la Biblia sobre la Humildad - Wees steeds bescheiden, zachtmoedig en geduldig, en verdraag elkaar uit liefde… Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de… Hoogmoed leidt tot schande, wijsheid kenmerkt wie bescheiden is… Wees eensgezind; wees niet hoogmoedig, maar zet uzelf aan tot bescheidenheid. Si mi pueblo, que lleva mi nombre, se humilla y ora, y me busca y abandona su mala conducta, yo lo escucharé desde el cielo, perdonaré su pecado y restauraré su tierra. Quem dentre vós é sábio e inteligente? Zorg er liever voor dat jullie van binnen mooi zijn. Luister goed! Hij wil niets anders dan dat jullie eerlijk en rechtvaardig leven en gewillig naar jullie Heer God luisteren. No hagan nada por egoísmo o vanidad; más bien, con humildad consideren a los demás como superiores a ustedes mismos. En als je gastvrij bent voor Mij, ben je ook gastvrij voor Hem die Mij heeft gestuurd. En fin, vivan en armonía los unos con los otros; compartan penas y alegrías, practiquen el amor fraternal, sean compasivos y humildes. Houd van elkaar en heb geduld met elkaar… Doe niets om er zelf beter van te worden of om erover… Overmoedige mensen staan uiteindelijk voor schut. Con el orgullo viene el oprobio; con la humildad, la sabiduría. Amén. Siempre humildes y amables, pacientes, tolerantes unos con otros en amor. Chinese Union Version (Traditional) (CUV). Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Laat zien dat jullie de Heer willen gaan gehoorzamen. Want Ik ben vriendelijk en geduldig en bescheiden. A soberba do homem o abaterá, mas o humilde de espírito obterá honra. 11. Want de dingen van de duisternis worden stiekem gedaan – en ze zijn bijna te erg om hardop te noemen. Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Wie zichzelf in de hoogte steekt, komt ten val, bescheidenheid gaat aan eerbetoon vooraf. “El orgullo nos hace artificiales y la humildad nos hace reales.” Thomas Merton. En estas frases, comprenderás que ser humilde consiste en entender cuáles son nuestras limitaciones, nos insta a dejar nuestro orgullo de lado, consiste en humillarnos de cierta forma sin perder nuestra dignidad, tener una personalidad recatada, reconocer cuáles son nuestros errores y saber pedir perdón cuando no actuamos de la manera correcta. Porque mi yugo es suave y mi carga es liviana. Dan zal Hij jullie eren als daarvoor het juiste moment is gekomen. Nee, jullie moeten elkaar liefdevol dienen. Als je een bedelaar iets geeft, laat dat dan niet aan iedereen weten. Omdat God u heeft uitgekozen, omdat u zijn heiligen bent en hij u liefheeft, moet u zich kleden in innig medeleven, in goedheid, bescheidenheid, zachtmoedigheid en geduld. Humilhai-vos, pois, debaixo da potente mão de Deus, para que, a seu tempo, vos exalte. "Als je gastvrij bent voor een kind omdat je Mij gelooft, ben je gastvrij voor Mij. Que lo demuestre con su buena conducta, mediante obras hechas con la humildad que le da su sabiduría. 9. Want wie de kleinste onder jullie allen is, die is werkelijk groot.'. Doe niet mee met de slechte dingen van de duisternis. Je bent pas werkelijk mooi als je vriendelijk en rustig bent. A nuestro Dios y Padre sea la gloria por los siglos de los siglos. Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de, ¡Ya se te ha declarado lo que es bueno! Wie bescheiden is en ontzag heeft voor de, Recompensa de la humildad y del temor del S. En wanneer dan mijn volk, het volk dat mij toebehoort, het hoofd buigt, al biddend mijn aanwezigheid zoekt en terugkeert van zijn dwaalwegen, dan zal ik het aanhoren vanuit de hemel, zijn zonden vergeven en het land genezen. Ik zeg jullie dat ze hun hele beloning al hebben gekregen. E Deus escolheu as coisas vis deste mundo, e as desprezíveis, e as que não são para aniquilar as que são; para que nenhuma carne se glorie perante ele. Verlang niet naar steeds belangrijkere taken, maar wees… Por eso, cuando des a los necesitados, no lo anuncies al son de trompeta, como lo hacen los hipócritas en las sinagogas y en las calles para que la gente les rinda homenaje. Breng ze liever aan het licht. Gustavo Amell Sanes, S.T. Entonces Jesús se sentó, llamó a los doce y les dijo: —Si alguno quiere ser el primero, que sea el último de todos y el servidor de todos. Hij ging zitten, riep de twaalf leerlingen bij Zich en zei tegen hen: "Als je de belangrijkste wil zijn, moet je de minst belangrijke worden. Não useis, então, da liberdade para dar ocasião à carne, mas servi-vos uns aos outros pelo amor. Broeders en zusters, u bent geroepen om vrij te zijn. Hij zei tegen hen: 'Wie dit kind in mijn naam bij zich opneemt, neemt mij op; en wie mij opneemt, neemt hem op die mij gezonden heeft. Daarom leert Hij ongehoorzame mensen hoe ze moeten leven. Com toda a humildade e mansidão, com longanimidade, suportando-vos uns aos outros em amor. Nederige mensen helpt Hij te leven zoals Hij het wil. Les hablo así, hermanos, porque ustedes han sido llamados a ser libres; pero no se valgan de esa libertad para dar rienda suelta a sus pasiones. Mannen, houd van je vrouw, en wees niet hard en liefdeloos tegen haar. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen. Ele te declarou, ó homem, o que é bom; e que é o que o S. Van diep ontzag voor de Heer word je wijs. Wees daarom zelf ook vol medelijden, goedheid, bescheidenheid, vriendelijkheid en geduld. Want zij willen graag door de mensen geprezen worden. Wees één met elkaar. Versículos de la Biblia sobre la Humildad - Wees bescheiden en vriendelijk. Esposas, sométanse a sus esposos, como conviene en el Señor. Al fracaso lo precede la soberbia humana; a los honores los precede la humildad. God houdt van zulke schoonheid. Vinden jullie jezelf zo wijs en verstandig? Maar als mijn volk dan echt spijt heeft en stopt met de slechte dingen die het doet, als de mensen weer tot Mij gaan bidden en weer gaan leven zoals Ik het wil, dan zal Ik vanuit de hemel naar hun gebed luisteren en hun vergeven dat ze Mij ongehoorzaam zijn geweest. “La humildad y el conocimiento en ropas pobres superan al orgullo y la ignorancia en trajes costosos.” William Penn. E disse-lhes: Qualquer que receber esta criança em meu nome recebe-me a mim; e qualquer que me recebe a mim recebe o que me enviou; porque aquele que entre vós todos for o menor, esse mesmo é grande. Vindo a soberba, virá também a afronta; mas com os humildes está a sabedoria. Mensen die bescheiden zijn en diep ontzag voor de Heer hebben, krijgen als beloning rijkdom, eer en leven. No se crean los únicos que saben. Gehoorzaam God van harte. Dat is een onvergankelijk sieraad dat God kostbaar acht. Ga niet af op uw eigen inzicht. E ele, assentando-se, chamou os doze e disse-lhes: Se alguém quiser ser o primeiro, será o derradeiro de todos e o servo de todos. Jullie zijn door God uitgekozen. Chinese Union Version (Traditional) (CUV). Vós, mulheres, estai sujeitas a vosso próprio marido, como convém no Senhor. De schijnheilige mensen in de synagogen en op straat doen dat wél. De hoogmoed van een mens brengt hem ten val, eer is weggelegd voor wie bescheiden is. Want wat Ik je te doen zal geven, is niet te moeilijk of te zwaar voor je. Sede unânimes entre vós; não ambicioneis coisas altas, mas acomodai-vos às humildes; não sejais sábios em vós mesmos. En de dingen die de ongelovige mensen onbelangrijk en waardeloos vinden, gebruikt God juist om te laten zien dat je niets hebt aan de dingen die de mensen zo belangrijk vinden. En dat is wat Hij wil dat jullie doen. Alle eer is voor onze God en Vader, voor eeuwig! Want de liefde houdt alles met een volmaakte eenheid bij elkaar. Wees bescheiden en vriendelijk. Antes de ser quebrantado, eleva-se o coração do homem; e, diante da honra, vai a humildade. Porque vós, irmãos, fostes chamados à liberdade. Nada façais por contenda ou por vanglória, mas por humildade; cada um considere os outros superiores a si mesmo. Nee! Dat is veel belangrijker. Tenslotte: wees één met elkaar en wees zorgzaam voor elkaar. Overmoedige mensen staan uiteindelijk voor schut. Vrouwen, onthoud dat het er niet om gaat dat jullie er van buiten mooi uitzien, met schitterende kapsels, dure sieraden en mooie kleren. Laat dat dan maar eens zien door jullie manier van leven: wees wijs en vriendelijk in alles wat jullie doen. El altivo será humillado, pero el humilde será enaltecido. Jesús es nuestro ejemplo más grande de humildad, él siendo el más grande vino a servir, para enseñarnos como funciona el reino de Dios. Que la belleza de ustedes no sea la externa, que consiste en adornos tales como peinados ostentosos, joyas de oro y vestidos lujosos. Maar wees bescheiden en vind andere mensen belangrijker dan jezelf. Versículos de la Biblia sobre la Humildad - Com toda a humildade e mansidão, com longanimidade, suportando-vos uns aos outros em amor… Nada façais por contenda ou por vanglória, mas por humildade; cada um… Vindo a soberba, virá também a afronta; mas com os humildes está a sabedoria… Sede unânimes entre vós; não ambicioneis coisas altas, mas acomodai-vos às humildes… Mannen, heb uw vrouw lief en wees niet bitter tegen haar. Vivan en armonía los unos con los otros. Moge de Heer uw wil en verlangen richten op de liefde voor God en de standvastige trouw aan Christus. Doe wat Ik je zeg. De Heer heeft jullie geleerd wat goed is. Humíllense, pues, bajo la poderosa mano de Dios, para que él los exalte a su debido tiempo. Mostre, pelo seu bom trato, as suas obras em mansidão de sabedoria. Híj moet steeds belangrijker worden, en ík moet steeds minder belangrijk worden. Verneder u voor de Heer, dan zal hij u verheffen. Handel niet uit geldingsdrang of eigenwaan, maar acht in alle bescheidenheid de ander belangrijker dan uzelf. Onderwerp u dus nederig aan Gods hoge gezag, dan zal hij u op de bestemde tijd een eervolle plaats geven. Leer van Mij. Daarom is het wijs om bescheiden te zijn. De Heer is goed en rechtvaardig. Neem geen deel aan de vruchteloze praktijken van de duisternis maar ontmasker die juist, want wat daar in het verborgene gebeurt, is te schandelijk voor woorden.